Forum Holocron Star Wars Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Rast występujące w Gwiezdnej Sadze : ---> od A do Z

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Holocron Star Wars Strona Główna -> Rasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s3ires




Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:03, 01 Sie 2006    Temat postu: Rast występujące w Gwiezdnej Sadze : ---> od A do Z

(A)

*Abyssin- Rasa humanoidów zamieszkująca planetę Byss (nie tą samą na której Imperaotr miał swoją bazę). Są to bardzo wysokie osobniki, o ciemnozielonym odcieniu skóry. Mają bardzo długie ręce zwisające im do ziemi podczas chodzenia. Wszystkie osobniki tej rasy są bardzo mocno umięśnione, i posiadają tylko jedno oko, które pozwala im widzieć lepiej, niż wielu innym rasom posiadającym parę oczu. Posiadają naturalną zdolność do regeneracji: jedzą własne ciało, by odbudować zniszczone komórki, i narządy. Abyssini dożywają średnio trzystu lat.
Osobniki tej rasy nie należą do typu intelektualistów. Ich styl życia jest zbliżony do stylu nomadów. Nic więc dziwnego, że gdy planeta została odkryta, na planetę tą nie przybyli handlarze, lecz łowcy niewolników, którzy zamienili wielu Abyssinów w bezlitosnych najemników, przy okazji znacznie skracając ich średnią długość życia.


*Acklay- Acklay to jeden z licznych drapieżnych gatunków występujących na wilgotnej planecie Vendaxy, słynnej z jednego z najbogaszych ekosystemów w galaktyce. W dzień najczęściej można spotkać je na równinach, gdzie polują na pokryte skórzastymi pancerzami lemnai, które przebijają ostrymi szponami. Acklaye poruszają się na przerośniętych czubkach palców, tworzących szpony, które służą im także do ataku. Wymachują nimi na oślep, przez co z łatwością pokonują większość przeciwników, nie odnosząc ran. Acklaye posiadają wiele wyrostków na swoim ciele, niektóre jak np. Silphum służa do wyczuwania pola elektrycznego ofiary, inne są ochronne lub służa oznaczeniu dominacji w stadzie. Mają też wyrostki chwytne zwane potoczne "ręką", które także są ich narządami kopulacyjnymi. Aclaye są cenione na arenach gladiatorskich, a ich cenę podnosi fakt, że trudno je schwytać. Wygłodniały Akclay potrafi stoczyć nawet kilka pojedynków w ciągu dnia.



*Affytechanie- Roślinożerne inteligentne istoty pochodzące z planety Dom-Bradden. Wyglądają jak różowo-fioletowe puchowe kule na dwóch nogach. Rasa jest zdecydowanie pokojowo nastawiona, by nie rzec płochliwa.


(B)


*Borgle- Bardzo groźne i niemożliwe do oswojenia nietoperze z Rori. Żyły w najciemniejszych częściach jaskiń. Skrzydła miały pokryte skórą natomiast korpus futerkiem. Niektóre sztuki dochodzily do 5 metrów wysokości.

*Bothanie- Bothanie to dwunożne, futrzaste istoty, pochodzące z planety Bothawui.
Bothanie są znani ze swojej rewelacyjnej siatki szpiegowskiej. Specjalizują się w zdobywaniu i przekazywaniu (nawet sprzedawaniu) informacji.
Władze wśród Bothan sprawował Senat bothański (Bothan Council), w którego skład wchodzili przedstawiciele 608 klanów. Należy tu wspomnieć, że Bothanie byli bardzo przywiązani do swoich rodzin-klanów.
Wkrótce po bitwie o Yavin, Bothanie przyłączyli się do Sojuszu Rebeliantów, sprawiając, że Rebeliancki wywiad nie miał sobie równych. To właśnie bothańscy szpiedzy weszli w posiadanie informacji o budowie nowej Gwiazdy Śmierci. Zdobyli też plany konstrukcyjne tej imperialnej superbroni. W kolonii Bothańskiej na Kothlis udało się je rozszyfrować. Wielu Bothan zginęło, aby Sojusz mógł dostać i wykorzystać plany.
Później Bothanie zostali wmieszani w intrygę Imperatora. Ujawniono, że byli oni zamieszani w wyłączenie osłon planety Caamas, co doprowadziło do spalenia powierzchni tej planety przez Imperium. Wiele lat Bothanie starali się ujawnić prawdę. Dopiero w 15 lat po Bitwie o Endor, w górze Tantiss znaleziono kopię archiwów Imperium, które ujawniły intrygę Palpatine`a.

(C)

*Chirru- Gatunek zwierzęcia, który potrafi zregenerować, odbudować utracone kończyny i inne części ciała. Chirru najbardziej znane jest z popularnego powiedzonka, które mówi, że potrafią one nawet odtworzyć obciętą głowę.

(D)

*Diollanie- Rasa bezpiórych ptakokształtnych istot o lekkiej skórze. Przedstawiciel tej rasy był łowcą nagród, który spotkał Bobę Fetta na Bogden.

*Dugowie- Rasa wywodząca się z Planety z Malastare. Są to niskie, nieowłosione stworzenia, przypominające nieco konie. Ich skóra jest koloru szaro - brązowego, w niektórych miejscach pokryta jaśniejszymi plamami. Mają cztery kończyny. Mogą się z powodzeniem poruszać zarówno na dwóch tylnych, dwóch przednich, jak i na wszystkich na raz. Co warte zaznaczenia wszystkie ich kończyny są chwytne, co pomagało im poruszać się po drzewach.
Na ich ojczystej planecie osiedlili się także Granowie, z którymi Dugowie walczyli (zresztą zwycięsko), dopóty, dopóki w całą sprawę nie wmieszała się Stara Republika, która nie znosiła wszelkich konfliktów.


*Duracreteńskie ślimaki- żyją w podziemiach Coruscant, żywią się sztucznym kamieniem fundamentów, drążąc w nich tunele osłabiając w ten sposób konstrukcję budynków. Zwykle mają od 3 do 5 metrów długości.


(E)

*Elomini- Pochodzą z planety Elom. Wysocy, chudzi, mają spiczaste uszy i cztery rogowate narośla na szczycie czaszki, jak również szeroko rozstawione oczy sprawiające wrażenie wytrzeszczonych i nosami zaopatrzonymi w kły. Noszą długie włosy, zaczesane za uszy, a czasach gdy dotarli do nich reprezentanci Starej Republiki, byli na etapie silnika spalinowego i broni palnej. Pomoc techniczną przyjęli z wdzięcznością i w krótkim czasie dołączyli do reszty rozwiniętych technicznie planet. Szanują ład i porządek, a większość innych inteligentnych ras uważają za chaotyczne i nieprzewidywalne. W czasach wszechwładzy Imperium zostali wraz z całą planetą objęci stanem wojennym i zmuszeni do niewolniczej pracy w kopalniach, ponieważ lommit jest niezbędny w przemyśle zbrojeniowym. Po Bitwie o Endor przystąpili oficjalnie do Nowej Republiki.

*Ewoki- Ewoki to rasa zamieszkująca leśny księżyc Endor. Są niskiego (około 60 cm) wzrostu, i całe ich ciało pokryte jest sierścią. Mają dwoje brązowych oczu i trójpalczaste dłonie z przeciwstawnym kciukiem. Poruszają się na dwóch nogach. Ta rasa nie dysponuje zaawansowaną techniką, aczkolwiek stworzyli wiele ciekawych maszyn, w których zastosowano materiały dostarczone przez naturę (drewno, liany itp.). Ewoki są jednak bardzo inteligentne. Szybko nauczyły się wykorzystywać niedoskonałości pojazdów Imperium, oraz znajdować luki w zbrojach szturmowców, co zaowocowało zwycięstwem. Ich społeczność charakteryzuje się hierarchią plemienną. Religia oparta jest o wierzenia w dobroczynne duchy zamieszkałe w ogromnych drzewach.
To Ewoki pomagają grupie rebeliantów zniszczyć generator pola chroniący budowaną w systemie Endor Drugą Gwiazdę Śmierci niwecząc tym samym, doskonały wydawałoby się plan Imperatora.


(G)

*Gamorreanie- Pochodzą z planety Gamorr, są brutalną i tępa rasa, należąca teoretycznie do istot inteligentnych, wywodząca się od dzików, co wyraźnie widać po ich twarzach. Zielonoskórzy, mający dwa niewielkie rogi, ryje pełne kłów, mierzą ok. 180 cm wzrostu, są barczyści, niezwykle silni i bardzo szybko się denerwują, co nieustannie jest przyczyną bójek. Rozumieją większość języków, ale wspólnym posługują się z trudem, z uwagi na budowę krtani.
Stanowią dobrą siłę roboczą, a jeszcze lepszych niewolników. Kontyngent Gammorreańskich strażników chronił pałacu Jabby. Żyją w plemionach, którym przewodzą samice, noszące tytuł matron. Samice też zajmują się pracą na roli, myślistwem, wytwarzaniem dóbr i interesami. Samce poświęcają cały swój czas czterem czynnością: walce, piciu, spaniu i kopulacji., przy czym pierwsze jest zdecydowanie ulubioną. Doskonale władają bronią sieczną. Gorzej jest z miotaną, a strzelcami są wręcz fatalnymi. Mimo iż znają nowoczesną broń, jak na przykład blastery, nie używają jej do walk na ojczystej planecie. Cała historia tej rasy, to praktycznie jedna nieprzerwana wojna. Bija się od wczesnej wiosny do późnej jesieni, najczęściej w lokalnych, międzyplemiennych konfliktach, których cel wyznaczają na początku sezonu matrony. Planetę odkryli handlarze, tracąc przy okazji siedem statków. Wysłali później silnie uzbrojone jednostki do ukończenia "negocjacji", w efekcie czego Gamorreanie stali się niewolnikami. Niektóry udało się znaleźć pracę na wolnym rynku, najczęściej jako ochroniarze, najemnicy, zawodowi żołnierze czy łowcy nagród. Nie wszyscy którzy ich zatrudniają wiedzą jednak, że honorują oni tylko umowy przypieczętowane krwią – chyba, że ten dla którego oni mają pracować, pokona ich w walce wręcz. Przedstawicielem tej rasy był Voort saBinring, który jako jeden z nielicznych Gamorean posługiwał się Basiciem.

*Geonosianie- Są dwie podstaowe typy Geonosian: praktycznie pozbawione skrzydeł trutnie, oraz mogący latać arystokraci.
Trutnie zwykle pracują w labolatoriach lub wykonują inne usługowe funkcje wokół uslrzydlonych pobratymców. W skład "arystokracji" natomiast, wchodzą królewscy wojownicy, zwiadowcy, a także strażnicy ula. Wszyscy przedstawiciele tej rasy mają bardzo twardy chitynowy szkielet, jak również wydłużoną twarz, i porozumiewają się bardzo dziwnym terkoczącym językiem.

*Gossam- Rasa niskich, zielono-szaroskórych humanoidów zamieszkujących planetę Castell. Słynęli w galaktyce ze swych niezwykłych fryzur, które miały uwypuklać różnice płci. Kobiety nosiły zazwyczaj włosy związane i stojące wysoko okryte przeróżnymi ozdobami. Gatunek ten uwielbiał różne ozdoby, jak na przykład pierścienie zakładane na swych długich szyjach. W pewnym momencie swojej historii Gossamowie wpadli w ekonomiczną pułapkę, i doszło do bratobójczego rozlewu krwi. Wtedy na pomoc przyszła im Gildia Kupiecka, która w rzeczy samej ich zniewoliła, aż do czasu...

*Gunganie- Istoty tej rasy zamieszkują bagna planety Naboo. Ich rasa składa się z dwóch "podgatunków": Otolla i Ankura. Otollanie sąi wysocy i szczupli. Ich skóra była koloru pomarańczowo - czerwonego. Ich oczy osadzone są na długich szupułkach. Na głowie mają długie i rozłożyste uszy.
Ankuranie rośli bardziej wszerz, co sprawiało, że ich szkielet pod wpływem ogromnej masy ciała kurczył się. W rezultacie byli niżsi. Oczy osadzone były na krótszych niż u Otollan szypułkach, a uszy nie były tak pokaźnych rozmiarów. Ich skóra była zielonkawa.
Gunganie wykluwali się z jaj, a oboje rodzice dzielili się opieką nad potomstwem.
Gunganie niezbyt chętnie nawiązywali jakiekolwiek stosunki z ludzkimi sąsiadami. Jako że była to wodna rasa, która świetnie radziła sobie zarówno na ladzie, jak i w wodzie, zamieszkali pod wodą. Na Naboo wybudowali ogromne podwodne miasto, złożone z bąbli w środku których, panowało normalne ciśnienie atmosferyczne. Wbrew pozorom, Gunganie byli zaawansowani technicznie. Dzięki polom siłowym właśnie, woda nie wdzierała się do wnętrza bąbli. Dysponowali także bardzo skuteczną bronią energetyczną. Niestety, pola siłowe Gungan, zarówno te utrzymujące atmosferę w mieście, jak i te, wykorzystywane w boju, zatrzumują tylko szybko poruszające się pociski i obiekty.

(H)

*Hiitianie- Rasa bardzo dużych humanoidów, które najprawdopodobniej były nielotnymi ptakami. Jednym z przedstawicieli tej rasy był łowca nagród – Kar Yang


*Huttowie- Rasa kryminalistów, szantarzystów i wszelkiego rodzaju innych łotrów, głównie bossów mafijnych i gangsterów. Pochodzą z planety Varl, lecz opuścili swoją ojczystą planetę setki lat temu. Później Varl została zniszczona przez wybuch pobliskiego słońca, a Huttowie osiedlili się na bagnistej i mokrej planecie, ktorą nazwali Nal Hutta, co we wspólnym oznacza "wspaniały klejnot". Wokół Nal Hutta krąży jeden księżyc - Nar Shadda, ale częściej nazywa się go Księżycem Przemytników.
Huttowie mają rozwinięty system rodzin, czyli klanów, lub jak się mówi po huttyjsku Kadijiców. Nikt z poza klanu nie może poznać rodzinnego imienia danego Hutta. Kadijici to wielkie rodziny mafijne, w których Huttowie załatwiają swoje ciemne interesy. Na planecie stopniowo silniejsze kadijici wyniszczają te słabsze.
Huttowie wyglądają jak wielkie opasłe ślimaki bez skorup. Nie sposób pomylić Hutta z inną rasą. Mówią w swoim własnym języku, chociaż dobrze rozumieją wspólny. Wszelkie inne rasy uważają za słabsze, ale nie są rasistami. Niektórzy Huttowie mają nawet pociąg do innych istot. Huttowie widzą zarówno dobrze normalne światło jak i ultrafiolet. Nie mają szkieletu, a poruszają się dzięki skurczom mięśni. Huttowie rosną całe życie, a niektóre osobniki są już tak wielkie, że nie mogą się poruszać o własnych siłach. Dlatego po wielu latach obżarstwa są zmuszeni do używania repulsorowych platform. Skóra Huttów jest nieprawdopodobnie gruba i nie może jej zagrozić nawet wibroostrze, a nawet strzały z blastera. Niesamowite u Huttów jest także to, że są zmiennipłciowi. Mogą zmienić płeć w zależności od okoliczności.
Huttowie mimo iż mieszkają na Nal Hutta mają swoje rezydencje porozrzucane po całej Galaktyce, a ich macki sięgają naprawde daleko.

*Huurton- Drapieżnik charakteryzujący się bardzo długim cialem, żyjący na sawannach Dantooine. Osobniki płci żeńskiej zajmowaly się poowaniem gromadząc żywność dla całej swojej rodziny.

(I)

*Ithorianie- Pochodzą z planety Ithor. Są inteligentna, dwunożna rasa, o głowach w kształcie litery T. Posługują się wspólnym językiem, jednakże w specyficzny sposób. Bierze się on stąd, że Ithorianie mają dwoje ust - z obu stron szyi. Daje to stereofoniczny efekt, tworząc jednocześnie jeden z najbardziej melodyjnych i najtrudniejszych do opanowania języków w galaktyce. Ich rodzinna planeta porośnięta jest puszczą którą bardzo szanują. Mają nawet jakby wrodzony zmysł ekologiczny. Uważają że jedynie kapłani mogą stąpać po ziemi Ithor, reszta zaś żyje w olbrzymich statkach miastach, na których odtworzono w najdrobniejszych szczegółach warunki panujące na planecie. Są roślinożerni i uważają że w miejsce każdego wyciętego drzewa należy posadzić dwa nowe, co zresztą robią. Niektóre statki-miasta zostały przygotowane do podróży w nadprzestrzeni i niespiesznie podróżują po galaktyce, najczęściej po kilka - stąd określenie "stadnie" lub karawaną - przewożąc dziwne ładunki handlowe. Pojawienie się choćby jednej takiej jednostki w Zewnętrznych Odległych Rubieżach jest zazwyczaj hucznie świętowane. Są rasą łagodną i lubiącą pokój, żywią szacunek do wszelkich form życia. Nie są jednak pacyfistami - choć używają broni niekonwencjonalnej, w razie konieczności potrafią walczyć. Są wszystkiego ciekawi, lubią handel ciekawostkami oraz przede wszystkim pracę nad roślinami. W czasie inwazji Yuuzan ich planeta została skażona przez rozprzestrzenienie bakterii, które doprowadziły do zagłady całego życia na planecie.

(J)

*Jawowie- Przedstawiciele tej rasy wyróżniają się niskim wzrostem, jednolitym odzieniem, piskliwym głosem i zamiłowaniem do wszystkiego co nie należy do nich. Przemierzają Tatooine wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu czegokolwiek co będzie można sprzedać. Mieszkają w specjalnie zorganizowanych obozach a po pustyni poruszają się wielkimi sandcrawlerami. Są obecni we wszystkich osadach na Tatooine.

*Jeźdźcy z Tusken (Tusken Raiders, Ludzie Pustyni)- Istoty żyjące na wysuszonej przez dwa słońca planecie Tatooine. Tuskenowie zamieszkiwali ją od stuleci. Być może są potomkami pierwszych osadników, którzy na przestrzeni wieków zdziczeli, lecz tak naprawdę nie wiadomo czy są ludźmi. Są jedną z najbardziej tajemniczych ras w Galaktyce. Nie utrzymują żadnych kontaktów z innymi rasami, może z wyjatkiem handlarzy bronią.
Tuskenowie są humanoidami bardzo podobnymi do ludzi. Wyróżniają się tym, że ich ciało przez całe życie owinięte jest szmatami, a twarz pokrywa maska z filtrami powietrza. Mogą pokazywać twarz tylko najblizszej rodzinie. Każdy z Ludzi Pustyni ma własną Banthę - juczne zwierzę służące do transportu. Jednak wśród Tuskenów występuje ogromne przywiązanie do banthy i jeśli jedno z nich zginie (przeważnie jest to oczywiście bantha), drugi wyrusza na poszukiwania. Poszukiwacz przeważnie błąka się po pustkowiach Jundlandii aż do śmierci, chyba że znajdzie i oswoji drugiego bantha.
Tuskenowie prowadzą koczowniczy tryb życia i spędzają je na pustyni. Zwykle podróżują w gruach po kilkanastu, albo nawet kilkudziesięciu osobników, lecz czsami wysyłają "patrole" np. o dwóch Jeźdźców. Są bardzo agresywni, ale nie napadają na miasta. Ich celem raczej może się stać farma wodna, lecz i takie przypadki zdarzają się rzadko. Często atakują natomiast śmiałków, ktorzy zapuścili się zbyt głeboko w pustynie.
Ludzie ustyni najczęściej podróżują gęsiego, tak by ewebtualny rzeciwnik nie mogł wytroić ich liczby. Posługują się prymitywną bronią, a o technice nie mają wogóle pojęcia. Ich tradycyjnym orężem jest włócznia gaffi, lub też inaczej gaderffi. Posługują się także prymitywnymi strzelbami, które kupują od rusznikarzy z Mos eisley.
W plemionach od najmłodszych lat Tuskenowie uczą się bezwzględnego posłuszeństwa,a także swoich przyszłych funkcji. Jedną z nich jest zawód Opowiadacza, który przekazuje z pokolenia na pokolenie podania i legendy Tuskenów.

(K)

*Kalamarianie (Mon Kalamarianie)- Kalamarianie pochodzą z planety Calamari (podobnie jak Quarrenowie). Mają skórę koloru łososiowego. Ich głowy sa duże i wydłużone z rybimi oczami osadzonymi po bokach. Kobiety są nieco mniejsze, i mają zielonkawe znaki na łososiowej skórze. Razem z Quarrenami zbudowali ogromne nawodne miasta (Calamari jest pokryta na całej swej powierzchni przez ocean).
W przeciwieństwie do Quarrenów, Kalamarianie zaczęli budować statki gwiezdne i udawali się na eksplorację kosmosu. Szybko jednak zostali "odkryci" przaz Palpatina, który zauważył ich ogromny potencjał i brak uległości. Planeta Calamari znalazła się natychmiast na czele listy światów przeznaczonych do eksterminacji przez Gwiazdę Śmierci. Kalamarianie szybko przebudowali, uzbroili swoje statki i przyłączyli się do Sojuszu Rebeliantów. Ich okręty (zwane czasem krążownikami) stały się najpotężniejszymi jednostkami we flocie Rebelii. Po zwycięstwie nad Endorem, Kalamarianie nadal walczyli pod znakami Nowej Republiki.
Mieszkańcy Calamari musieli jeszcze potem bronić swej planety przed atakiem World Dewastatorów wysłanych przez odrodzonego Palpatine’a oraz przed najazdem Admirał Daali.


*Kaminoanie- Stosunkowo mało wiadomo o tej rasie. Zamieszkują planetę Kamino. Były to wysokie (ponad 2 metry wzrostu) i szczupłe istoty. Mają białą skórę i małą okrągłą czaszkę z dużymi, migdałowatymi oczami i małymi ustami. Głowa umieszczona jest na długiej, cienkiej szyi, co jeszcze pogłębia wrażenie, że Kaminoanie są bardzo wysocy. Należy dodać też, postrzegali świat w spektrum szerszym niż światło widzialne. Zatem możliwe jest, że na ścianach miasta, które ludziom wydają się białe, zostały umieszczone jakieś wzory.
Mieszkańcy Kamino byli jednymi z najlepszych klonerów w galaktyce. Technologię tworzenia klonów opanowali zaraz po „Wielkiej Powodzi”. To wydarzenie, które zmieniło całkowicie powierzchnię Kamino (planeta została zalana), doprowadziło do udoskonalenia metod klonowania. Kaminoanie poprzez modyfikacje „wzmocnili” swój gatunek tak, że mogli przeżyć w surowym klimacie planety. Potem zaczęli sprzedawać swoje usługi. Z ich usług skorzystał między innymi mistrz Sifo-Dyas, który zlecił Kaminoanom stworzenie Armii Klonów dla Republiki.

*Kel Dorianie- Rasa ta, zamieszkała na planecie Dorin charakteryzowała się bardzo rozwiniętymi zmysłami. Wierzono, że przedstawiciele tej rasy są bardzo czuli na Moc, ale nie doszukano się prawdy w tym prawdy. Po prostu procent Kel Dorian czułych na Moc okazał się taki sam jak w przypadku innych ras. Atmosfera ich ojczystej planety prawie w ogóle nie zawierała tlenu, stąd konieczność, aby Kel Dorianie nosili specjalne maski i gogle ochronne, ilekroć znajdują się poza światem macierzystym.
Przedstawiciele tej rasy znani są ze swego oddania sprawie oraz ogromnego poczucia sprawiedliwości oraz serdeczności dla innych.
Ciekawym szczegółem ich wyglądu jest to, że mają srebrne tęczówki, ale przekonać się mogą tylko ci, którzy spotkają na swojej drodze Kel Dorianina bez maski...

*Kitonaki- Jedne z najbardziej wytrzymałych organizmów w Galaktyce. Te istoty wysokie na ok. półtora metra, w kolorach szaro-żółtych, mają skorę, której nie przebije strzał z blastera, ani nawet topór Gammoreanina. Zwykle żyją w koloniach od kilkunastu do kilkudziesięciu osobników. Wyglądają jak grzyby i wydzielają intensywną won wanilii. Choć mają ręce, a nawet nogi, to poruszają się bardzo niechętnie i powolnie. Kitonaki mogą się obywać bez jedzenia całymi mięsiącami, ale chętnie jedzą ślimaki Chooba, które same wpełzają im do jam gębowych.

*Koorivanie- rasa wysokich rogatych humanoidów z planety Kooriva. Samce tego gatunku mają zielono-zółtą skórę, a samice bardziej purpurową i łagodniejsze rogi. Koorivanie musieli opuścić swą planetę jakieś 2000 lat przed bitwą o Geonosis, kiedy to Stara Republika scedowała te planetę innej rasie. Od tego czasu błąkali się po galaktyce tworząc klany zajmujące się przede wszystkim podróżowaniem i kupiectwem, oraz zbieraniem pieniędzy by legalnie zmienić decyzję Republiki. W końcu udało im się odzyskać planetę, lecz nigdy nie zapomnieli tej krzywdy Republice.

(M)

*Mamuci kalamariański karabbeks- dawno wymarły, dziesięcionogi, segmentowany skorupiak o dwóch parach szczęk i osiemnastu błyszczących oczach, z których czworo znajdowało się na przednich odnóżach zakończonych szczypcami. Kalamariański karabbeks podobnie jak Mantykora, był jednym z wielu eksponatów Holograficznego ZOO na Coruscant.


*Mantykora- pustynne, jadowite stworzenie o kopulastej głowie, masywnym, kocim ciele, zakrzywionych pazurach i segmentowanym zakończonym skorpionim kolcem ogonie. Według najnowszych odkryć, zwierzęta te nigdy nie istniały a skamieliny ich szkieletów i kości, na podstawie których je odtworzono należały do kilku rożnych stworzeń.

*Maruderzy- Humanoidalna rasa uważana za prymitywną choć inteligentną. Mierzą około 2 metrów wzrostu i żyją na księżycu Endora. Nikt nie wie jak naprawdę nazywa się ta rasa więc naukowcy nazwali ich po prostu Maruderami. Uważają się za Gwiezdnych Piratów lecz nie mają o tym żadnego pojęcia gdyż pojawili się na Endorze tylko dlatego że ukradli statek którego nie potrafili pilotować i rozbili się na księżycu. Mieszkają w fortecach wybudowanych w lesie i polują na słabsze inteligentne rasy.

*Mlukowie- Mlukowie
Dominująca rasa na planecie Belsavis. Istoty te są niskiego wzrostu, a dojżałość osiągali już w wieku siedmiu lat. Po trzydziestym roku życia starzeli się. Jedenego przedstawiciela tej rasy udało się poznać Hanowi i Leii.


*Muun- Gatunek z planety Muunilist. Byli to szczupli, wysocy humanoidzi, o wydłużonych czaszkach, i spłaszczonych kościach policzkowych. Również ich palce były mocno wydłużone. Wśród najznakomitszych przedstawicieli gatunku należy wyróżnić szefostwo Galaktycznego Klanu Bankowości – np. jego prezesa Sana Hilla

*Mysz morska- Małe istoty rodem z Kamino. Stanowiły one podstawę pokarmu wielu większych gatunków. Boba Fett karmił nimi węgorza morskiego, a także wypuszczał je na wolność

(N)

*Neimoidianie- Rasa wysokich humanoidów, zazwyczaj o szarej lub zielonkawej skórze i dużych czerwono-pomarańczowych oczach. W historii galaktyki zasłynęli ze swej niebywałej smykałki do interesów czego świadectwem może być Federacja Handlowa zażądzana właśnie przez Neimoidian. Jak na kupców przystało cechuje ich wielkie umiłowanie pieniądza. Społeczeństwo Neimoidian uformowało się w poczuciu izolacji, w sąsiedztwie zagłebia przemysłowego Kuat i ekonomicznej potęgi Korelii Neimoidia została całkowicie wyizolowana. Marzeniem każdego Neimoidianina było opuszczenie jej, najlepiej z jakąś grupą handlarzy i kupców. Tak też się działo, młodzi utalentowani przedstawiciele Neimoidi deptając po słabszych wspinali się na najwyższe szczeble kariery. Ci, którzy w wyścigu przegrali- zostawali na rodzinnej planecie zajmując się hodowlą świerzbu, uprawą grzybni i framcjami żuków. W galaktyce ukut yzostał stereotyp- chciwego tchórzliwego Neimoidianina, który w wielu przypadkach się potwierdzał jednak trudno niedostrzec wybitnych zdolności intelektualnych i ekonomicznych jakich niejedna rasa mogłaby im pozazdrościć.

*Noghri- Zamieszkują planetę Honoghr. Są niewysocy, osiągają maksimum 150 cm wzrostu. Mają doskonały wzrok i słuch, lecz ich najlepiej rozwiniętym zmysłem jest węch. Szerokie, pełne ostrych zębów usta, długie ramiona z ostrymi szponami i niezwykle silne muskuły, czynią z nich groźnych przeciwników. Są niezwykle groźni, jako urodzeni drapieżczy, od pokoleń rozwijali swe łowieckie umiejętności. Technika walki wręcz, jaką wykształcili w połączeniu z nowoczesnym uzbrojeniem czyni ich śmiertelnie niebezpiecznymi. Mają niezwykle rygorystyczny kodeks honorowy, podobny do tego, jakim kierują się Wookiee. Przez lata rasa ta była oszukiwana przez Imperium po tym jak ekosystem ich planety został skażony po katastrofie statku kosmicznego. Imperium zapewniało im fikcyjna pomoc w zamian za dostarczanie młodych Noghrich do służby w imperium jako komandosi. Z pomocą przyszła im Leia Organa Solo, której udało się rozwikłać podstęp Imperium. Po tych wydarzeniach rasa Noghri zobowiązała się przystąpić do Nowej Republiki. Nowa Republika starała się pomóc Noghrim w zakresie rekultywacji ich planety, jednak niewiele dało się naprawić, dlatego zaproponowano Noghrim przeniesienie się na planetę Wayland, z czego duża ich część skorzystała.

(P)

*P’ w’eck- Drobna gabarytowo gadzia rasa, od dawna wykonująca prace usługowo-niewolnicze wobec Ssi-ruuk. Okręty Ssi-ruvi składały się z wielkich korytarzy dla rasy panów i ogromnej sieci mniejszych tuneli serwisowych przeznaczonych właśnie dla P’w’ecków.

*Pływaki- Ogromne istoty żyjące na planecie Dellat. Wywodzą się z rodziny sauropteroidów. Są inteligentne i zazdrośnie strzegą swoich terytoriów.

(Q)

*Quarrenowie- Ojczystą planetę Mon Calamari dzielili z Kalamarianami. Quarrenowie są inteligentną rasą wywodząca się od ośmiornic i kałamarnic, zamieszkują głównie głębiny oceanów oraz dolne partie pływających miast, choć mogą także żyć na lądzie. Są bardziej praktyczni i konserwatywni niż Mon Calamari, z którymi dzielą planetę i choć rozumieją wspólny język, chętniej posługują się swoją starą mową. Są pragmatyczni i z trudem przekonują się do nowych idei, woląc pewne realia od ryzykownych marzeń. Mimo to, wraz z Mon Calamari, zamieszkali najpierw w pływających miastach, a potem w stacjach kosmicznych, co doprowadziło ich do pewnego rodzaju uzależnienia od mądrzejszych o obdarzonych większą wyobraźnią rybowatych. Stało się to przyczyną niechęci, prowadzącej w krańcowych przypadkach di nienawiści rasowej. Nie sprawdzone informacje wskazują na udział grupki ekstremistów z tej rasy w pierwszej inwazji Imperium na planetę. Jednak w obliczu zagrożenia obie rasy ze sobą współpracowały. Potem jednak większość Quarrenów opuściła Mon Calamari, szukając nowych sposobów życia w galaktyce i trzymając się w ten sposób z dala od obu stron konfliktu. Przedstawicielom tej rasy najbardziej odpowiadają marginesy społeczeństwa, toteż najczęściej można ich spotkać wśród piratów, handlarzy niewolników, przemytników i innych przestępców.

*Quenker- mały ssak żyjący na Dantooine. Poruszał się skacząc na tylnych kończynach. Kiedy był głodny Quenker wydzielał toksyczną żółć z ust, którą używał do pokonania i częściowego strawienia swojej ofiary. Toksyna była szczególnie szkodliwa dla ludzi, po kontakcie z nią następował przyspieszony rozkład tkanki.

(R)

*Robaki przewodowe- robaki żerujące na milionach kilometrów elektrycznych przewodów na Coruscant. Odżywiaja się słabymi polami elektrycznymi. Pozbawione głowy i centralnego ośrodka nerwowego, mnożą się w systemach zasilania. W wypadkach przerw w dostawach prądu wypełzają z gniazdek w poszukiwaniu pól elektrycznych, które min. Wyczuwają w ludzkich mózgach.

*Rodianie- Te istoty pochodzą z planety Rodii, która znajduje się w systemie Tyrius. Ich skóra jest zielona, aczkolwiek występują pewne, niewielkie różnice wśród podgatunków. Twarz Rodian jest wydłużona i przypomina ryjek, lub może lepiej, mordkę tapira. Ich uszy, wyglądają jak niewielkie trąbki, są osadzone niezależenie i pozwalają na dobre słyszenie z każdego kierunku. Głowy Rodian pozbawione są włosów. Przez środek czaszki przebiega grzebień złożony z krótkich wyrostków skórnych. Oczy Rodian są duże i mają kolor brązowy lub szary.
Na ich planecie żyje wiele niebezpiecznych stworzeń, stąd Rodianie są niejako z natury dobrymi tropicielami i łowcami. Wielu z nich wyjechało, aby polować na inne rozumne istoty, stając się łowcami nagród. Rodianie "kolekcjonują" osiągnięcia swoich braci. Każdy z łowców nagród ma obowiązek przysłać zapis swej ostatniej pracy do Rady na planetę.
Rodianie wsławili się też bardzo dramatycznymi i brutalnymi zarazem przedstawieniami. Stały się sławne, bo pokazywały z całym okrucieństwem to, co zachodziło miedzy ofiarą i oprawcą. Należało by dodać, że scenariusze tych sztuk powstawały na podstwie zbieranych od lat zapisów prawdziwych zbrodni.

(S)

*Sith- Sithowie to niespotykana na terytorium Republiki humanoidalna rasa, charakteryzująca się wyrastającymi z czaszki rogami, oraz fioletowo-czerwoną skórą. Ich społeczeństwo podzieliło się na kasty: niewolników, wojowników i magów. Pierwszy ich kontakt z zaawansowaną cywilizacją miał miejsce, gdy na zamieszkaną przez nich planetę, znajdującą się gdzieś w nieznanych rejonach przybyli Mroczni Jedi. Wykorzystywali oni wielu Sithów jako niewolników. Mieszali się oni z ciemnymi Jedi, aż w końcu członkami zakonu Sith (nazwanego od nazwy tej rasy) zostawali zarówno rodowici Jedi, mieszańcy, oraz istoty czystej sithiańskiej krwi. Pierwszym znanym nam sithem, który objął stanowisko Mrocznego Lorda Sith był Marka Ragnos

*Skalne kleszcze- stały się plagą miast i statków kosmicznych. Ich potężne, tnące przewody szczęki i zawierająca kwas ślina pozwalają wgryzać się w metalowe płyty. Złożone reakcje elektrolityczne stanowią podstawę metabolizmu kleszczy i tworzą ich egzoszkielet. Najprawdopodobniej są owocem wojskowej inżynierii genetycznej. Bardzo często łączą się w trójki i otaczają kolistym pancerzem.

(T)

*Twi`lekowie- Przedstawiciele tej rasy byli szczupli i poruszali się na dwóch nogach, tak jak ludzie. Charakteryzowali się nieowłosionymi głowami, z których wyrastały zazwyczaj dwa lekku - głowoogony, choć zdarzały się podgatunki, które posiadały tylko jeden, lub aż cztery lekku.
Przedstawiciele różnych podgatunków Twi`leków charakteryzowali się też odmiennym ubarwieniem skóry. Najczęściej spotykane były ubarwione na niebiesko, nieco rzadziej - na czerwono lub biało. Innym, rzadko występującym kolorem był czarny. Kolor jednak nie musiał być jednolity.
W języku Twi`leków, każde z lekku ma swoją nazwę: thin i thun. Są to bardzo czułe części ciała i bardzo silnie umięśnione. Uważa się, że są to części erogenne. Poza tym, odpowiednie ruchy głowoogonów ułatwiają Twi`lekom porozumiewanie się, oraz wyrażanie emocji.
Ich oczy są okrągłe i przypominają nieco oczy świni. Mają znacznie więcej zębów niż ludzie oraz kilka żołądków, co umozliwia im jedzenie niemal wszystkiego.
Pochodzą z planety Ryloth. zyją tam w klanach, które są zarządzane przez pięcioosobową Radę Klanu. Nazwa każdego klanu jest składową imienia każdego przedstawiciela, choć nie zawsze widoczną na pierwszy rzut oka, po apostrofie.

(U)

*Uli-ah- swoista nazwa określająca dzieci Ludzi Pustyni. Tuskeńskie dzieci podobnie jak ich rodzice noszą identyczne stroje, skrywające i chroniące całe ciało, jednak nie zostają przyjęte do szczepu, póki nie ukończą rytuału przejścia w wieku 15 lat.

(V)

*Vagaari- Ta rasa wywodzi się na nieznanych regionów galaktyki. W czasie swej historii Vagaari opanowali sporą przestrzeń w regionie planety Crustai. Ich wpływy sięgnęły aż granic imperium Chiss. Brali i niszczyli co im się żywnie podobało, wiele ras zostało wyeliminowanych z powodu ich niszczycielskiej działalności. Chissowie obawiali się ich ataków, jednak ich doktryna wojenna zabraniała im ataku prewencyjnego na ich terytorium.
Vagaari są rozpoznawani przez duże fioletowane oczy, niewielkie uszy i dwie buzie. Mieli mahoniowy odcień skóry, ze złotymi wirami na twarzy. Vagaari ponownie zostali odkryci w czasie Lotu Pozagalaktycznego. Okazało się wówczas, że posidają zaawansowaną technologię podtrzymującą ich funkcję życiowe. Chisowie wraz z machinizacją Aristocra Formbi wymanewrowali Bearsha i jego Vaagarich do pozycji, z której mogli przeprowadzić atak na Chaf Envoy, z nadzieją, że zmuszą Vaagarich do wcześniejszego ataku. Niestety owy atak nastąpił później, gdy Vagaari próbowali ukrać D-Four Dreadnaught ze szczątków Lotu Pozagalaktycznego.


*Verpini-Zamieszkują planetę Roche, są inteligentną, dwunożną rasą instektoidów. Verpinianie mają cienkie, patyczkowate ciała i chitynowe pancerze, dwie antenki, parę dużych oczu i krótkie ryjko-ssawki. Są rasą bardzo rozwiniętą technicznie. Używają silnych pól grawitacyjnych by powstrzymać asteroidy od zderzania się ze sobą oraz by odbijać różne kosmiczne śmieci. Są ekspertami w większości dziedzin technicznych i przejawiają wręcz dziecinną fascynację rozmaitymi maszynami, zwłaszcza takimi, które dobrze sprawdziły się w działaniu. Mieszkają wewnątrz wydrążonych asteroid, uszczelnionych przed próżnią i wypełnionych różnymi cudami techniki. Są znanymi budowniczymi statków i okrętów kosmicznych, a Slayn and Korpil Corporation (nazwana tak od dwóch najbliższych systemów planetarnych) jest szanowaną stocznią od czasów Starej Republiki. Verpini pomogli Admirałowi Ackabarowi opracować i zbudować myśliwiec Typy B.


*Voxyn- Jest to stworzenie wyhodowane przez Yuuzhan Vong’ów . Posiada osiem pałąkowatych łap , wysokości około metra a długości około czterech metrów. Ma spłaszczony łeb i pokryte czarnymi łuskami cielsko. Pośrodku grzbietu biegnie pasmo cienkich spiczastych i jadowitych kolców. Zwierze posiada również giętki ogon zakończony również jadowitym kolcem. Voxyny są klonami nazwanej przez Jedi Królowej Voxynów czyli pierwszego wyhodowanego Voxyna. Istoty te są jako jedyne z tworów Yuuzhan wrażliwe na działanie mocy i przeznaczone do polowań na Jedi. Przerażony skutecznością a co za tym idzie ofiarami Voxynów Luke Skywalker wysłał oddział Jedi na misje zabicia Królowej. Misja powiodła się lecz nie bez ofiar najtragiczniejszą z nich był Anakin Solo zabity w walce z Yuuzhanami broniącymi dostępu do Królowej.

(W)

*Węgorz morski- długie ryby pochodzące z Kamino. Były często łapane i hodowane jako zwierzęta domowe. Jednego trzymał Boba Fett. Ich ulubionym pokarmem były myszy morskie, ale w naturze same często padały ofiarą większych drapieżników.

*Wookiee- Rasa obcych zamieszkująca planetę Kashyyyk. (Jak podają niektóre źródła, Wookiee nie pochodzą z Kashyyyk, ale osiedlili się tam wiele, wiele lat temu.)
Przedstawiciele tej rasy to ponad dwumetrowe, pokryte sierscią istoty, mające ostre, chowane pazury. Dzięki nim, Wookiee bardzo sprawnie poruszują się po drzewach.
Kobiety rasy Wookiee były tylko nieco niższe od mężczyznych. Po standardowym roku ciąży, przychodził na świat mały Wookiee, który miał ponad metr wzrostu.
Imperium bardzo brutalnie potraktowało przedstawicieli tej rasy. Z powodu niezwykłej siły Wookiee byli wykorzystywani do najcięższych prac, jako niewolnicy. Dlatego nawet po tym, jak Sojusz Rebeliantów wyzwolił Wookieech, to byli oni bardzo nieufni w stosunku do ludzi.

(Y)

*Yuuzhan Vong- Yuuzhanie to wysokie humanoidalne istoty, pochodzące z innej galaktyki. Wzrostem i masą są bardzo podobni do Wookiech. Mają płaskie twarze, a ich wiara nakazuje im składanie bogom ofiar z własnego ciała. Można więc wielokrotnie ujrzeć Yuuzhanina z lewą ręką o większej ilości palców niż prawa i na odwrót. Do ich kultury przeszło tatuowanie całego ciała, w bardzo wymyślne wzory, a o pozycji zazwyczaj świadczy ilość okaleczeń. Używają organicznej technologii, oraz brzydzą się wszystkiego co mechaniczne. Ich społeczeństwo dzieli się na klasy: wojowników, kształtowników, zwodzicieli, kapłanów, i zhańbionych.

(Z)

*Zanibar- Gatunek humanoidów o twardej, niebieskiej skórze, który pracował dla Hutta Grappy. Zamieszkują planetę Xo, choć nie są jej pierwotnymi mieszkańcami. Są wysocy, chudzi i wyglądają trochę jak chodzące szkielety. Do ich zwyczajów należy składanie krwawych ofiar, których szukają pracując na innych planetach, a następnie przywożą na Xo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Holocron Star Wars Strona Główna -> Rasy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island